lördag, juli 10, 2010

Stickar hon aldrig numera?

Ja, kan förstå om man frågar sig det! Har upptäckt att allt jag skrivit om på sistone har handlat om garn, ull och så ännu mer garn och ull. Men, jag stickar fortfarande konstant. Har bara inte stickat något som jag tyckt varit tillräckligt spännande att fota och lägga upp här. Jag repeterar ju trots allt en hel del och stickar samma mönster i samma färger flera gånger.
Till på köpet så jobbar jag ju de flesta dagar. Bilden ovan är på väven i Wallmarksgården, den gård jag är ansvarig för. Det ska bli yllesjalar, av samma typ som jag skrev om i maj/juni förra året.
Men, nu kommer den obligatoriska garnrapporten! Har nämligen färgat mer sockgarn. Ovan är färgen Sandsten, i vitt, ljust lila och grönbrunt(ja, låter som en konstig färg, men ser bättre ut än det låter) Finns givetvis utlagt i butiken.
Skrev en lista över marknader nedan. Kan även lägga till medeltidsdagarna i Luleå. Kommer inte att vara där personligen, utan ett urval av mina garner kommer att finnas till salu hos Korpåsen.

Inga kommentarer: