tisdag, juni 29, 2010

Tour de Fleece

Nej, jag har inte börjat intressera mig i cykellopp!Det handlar istället om min eviga besatthet, nämligen slöjd och ull. På forumet Ravelry anordnas varje sommar under den period som Tour de France går av stapeln ett arrangemang döpt till Tour de Fleece (fleece= klippt ullfäll). Folk från hela världen diskuterar spinning, visar sina alster, delar idéer och kan även vinna priser.
I år har jag bestämt mig för att vara med! Helst ska man spinna varje dag och lägga ut bilder på de färdiga garnerna, men det är inget tvång, det går att anpassa efter vad man själv hinner. Jag pendlar mellan om jag ska ta och handkarda en svart Svärdsjöfäll jag har liggande eller om jag helt enkelt ska jobba på att jobba ner mitt ullförråd till ett minimum.
Det återstår att se, men det jag kan lova är att ännu fler garner lär dyka upp här.

Soon, Tour de Fleece will take place on Ravelry. This year I will participate even though I don´t know if I can show you new yarns every day. But I will do my best!

2 kommentarer:

Sjömans-Elin sa...

Jag är rätt sugen på att vara med jag också. Enda problemet är att jag får en sån grym prestationsångest så fort jag anmäler mig till något :S

Vilken grupp hade du tänkt tävla i?

Sjömans-Elin sa...

I'm in. Nordic knitters och Rookies. Och det blir svenskt, antingen gute eller värmaldsfår. Om jag inte får tokfnatt och köper något mer jag egentligen inte behöver :P

Hur är Svärdsjöull att spinna?