tisdag, mars 30, 2010

Att lägga rabarber på?

Ja, att vilja lägga beslag om det mesta garn som finns i min omgivning för eget bruk vill jag ju alltid. Men nu är det inte det det handlar om utan mina senaste färgeskapader.
Har blivit en hel del somriga färger på sistone, vet inte om det är årstiden som inspirerar mig till att färga i sommarfärger och ge alla garner sommarnamn. Men det här är i alla fall två av härvorna i vad som börjar kunna kallas min sommarkollektion.
För ovanlighetens skull hade jag faktiskt en plan innan jag började färga. Jag ville göra garn i rabarberfärger! Och lyckades riktigt bra med det om jag får säga.
Som vanligt finns de ute i min webbutik www.limmo-design.se. Garnet ligger i 100g härvor och kostar 150 kronor. Det är ett tunt sockgarn, med 420m per 100g som innehåller 75% ull och 25% nylon för att vara slitstarkt och är superwashbehandlat så det är lättskött och tål maskintvätt.

4 kommentarer:

Ingalill sa...

Nu blev jag sugen på paj....

Ruta Ett sa...

Jag me' med vaniljglass.....och garn

Hana_Caena sa...

väldigt passande namn på färgerna..
Jag saknar rabarber..
I sommar hoppas jag på mer sylt! (nu när jag får ett HELT kylskåp att använda själv!
Ska komma ihåg att ta hit stora kastrullen också.. hur vet jag inte!

Ellinor sa...

Jag vill så gärna ha det där garnet, måste bara komma på hur man framhäver det bäst!