tisdag, januari 12, 2010

Och så ännu en garnrapport!

Ja, alla som brukar ha med mig att göra vet ju hur garngalen jag är. Men just nu är de vanliga stickgarnerna till stor del utbytta mot vävgarner.
Efter intensiva julmarknader börjar nu lagren vara tomma, varför jag nu begett mig till mina föräldrar, vävstolen och några vävar grytlappar. Tack vare min snälla mamma som dragit på och trätt väven åt mig kunde jag sätta mig i vävstolen så fort jag kom fram igår. Och nu idag är den första väven, 10m grytlappar, färdigvävd.
Just nu förbereds nästa väv, kommer börja på den imorgon efter en tur till Sundsvall och IKEA. Nån gång måste jag ju göra nåt som inte har med garn att göra antar jag.
Och så var det den obligatoriska garnrapporten.
Handspunnet av mig. 2-trådigt, blandning merino och english longwool som jag sen ren i små tussar och blandade vilt. Ena tråden är resten efter det tvåtrådiga garn i grönt, blått och svart som jag visat tidigare. Det andra är olika gröna nyanser samt lite gult.

Eftersom jag för tillfället befinner mig 25 mil ifrån härvan kan jag tyvärr inte rapportera hur många meter det är och vad det väger.

Can´t help it, I am addicted to yarn! This small skein is a mix of merino and english longwool, 2-ply. For the moment I don´t have the information about its length and weight, me and this little skein are 250km apart.

Inga kommentarer: