måndag, maj 12, 2008

Stickväskor

Ja, sömnadsorgien fortsätter, men denna gång i stickningens tecken. Jag har nämligen sytt mig en stickväska!
Aldrig mer stickningar i plastpåsar som går sönder, eller där man upptäcker att stickorna gått genom påsen och att man riskerar att rispa och sticka alla i sin omgivning. Den här översta har jag sytt till mig själv.
Bottenstorlek 18-25 och höjd cirka 10 cm. Samt ett fack så jag kan hålla de olika färgerna åtskilda! Ska väl eventuellt också bli en öljett i skiljeväggen att dra garnet igenom.

Ja, som den uppmärksamma säkert redan upptäckt så är det samma tyg som mina nya köksgardiner. Ja, jag är väldigt förtjust i det tyget, och eftersom den första metern gick åt till de olika projekten i det tidigare inlägget så traskade jag glatt iväg och köpte en halvmeter till som blev väskan ovan plus en till enkel kasse, som väl är meningen ska säljas på någon av sommarens marknader(eller när det nu dyker upp nån intresserad)
Jag har redan provat den och kan vittna om att den utför sitt jobb med beröm! Liten, lätt och smidig, och sen ruskigt snygg dessutom om jag får säga det själv!


Den andra väskan ska min mamma få. Det är faktiskt ett par gamla panelgardiner i linne som rök. Den har lila foder i samma färg som handtaget.

Om det skulle vara någon som är intresserad av en sån här väska så syr jag givetvis upp på beställning. För närvarande håller jag på med en med vit botten och grått bladmönster, men det ska nog gå att ordna de flesta färger.

2 kommentarer:

Anonym sa...

De ser väldigt fina ut , dina stickväskor!

Hilde C. sa...

De ser både fine og praktiske ut. Jeg vet alt om hvor upraktisk plastposer er... :-)