lördag, september 23, 2006

Garn och mattrasor

Jag har inte dåligt med tur. Karin hade varit på en loppis i förrgår, hittat ullgarn i härvor och fått köpa 27 härvor för 50 kronor! Och ännu bättre, jag fick 25 av dem!
Något tjockare än plädgarn, i naturvitt, ljusgrått och en riktigt fin tomteröd. Alldeles perfekt att sticka och tova av. Det kliar i mina fingrar efter att göra flaskenisser.... Satt igår och titta på en massa olika modeller och hittade till och med ett mönster på dem. Javisst de är inte så avancerade att jag inte skulle klara att sätta ihop ett eget mönster men lite lat är jag ju alltid....

Har i alla fall skrivit ut mönstret och skickat ett ex till mamma så borde hon få det på måndag. Så kanske jag kan sno en hon stickar om jag inte hinner sticka någon egen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var sannerligen inte något dåligt fynd! 2 kr härvan, jag hoppas hon köpte allt som fanns.